tisdag, 21 maj 2013
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig
SE UPP! Det här vill jag varna för!

Har du blivit lurad, råkat ut för något illa eller köpt en produkt som inte motsvarat förväntningarna? Bussigt att du vill dela med dig av sådant som kan bespara andra onödigt lidande eller besvär, men försök i möjligaste mån att undvika personangrepp.

ÄMNE: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 1 år, 1 månad sedan #19

Ja verkligen, hur har det gått?

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 1 år, 1 månad sedan #20

Info så här långt

Min advokat jobbar på och vi kommer ta det här till tingsrätten.

Så här långt har vi tjafsat via advokaterna om detta.

Kontraktet gick ut den 30/9 2011. Den 13/9 så hoppar mamman av affären fick ett meddelande. Då hade inte betalaningarna skötts enligt kontraktet så det hade i alla fall inte uppfyllts.

Hade då kontakt med dottern som tävlade hästen som var uppriktigt ledsen.
En ny deal gjordes då.
Hon fick köpa honom mot ett lägre pris mot att han skulle hem om dom inte uppfyllde kraven precis som tidigare. Men nu skulle jag skulle stå kvar som ägare så jag kunde vara säker på att han kom hem efter tävlingskarriären. Det godtogs av dottern som är över 20 år.

Sen kom ingen betalning i alla fall.

Straxt innan slutet av januari 2012 så hörde mamman av sig och ville som hon skrev reglera skulden. Då ville hon betala det som var kvar på det lägre priset.

Jag tackade nej eftersom jag i månader försökt få hem hästen. Dels pga att det framkommit att allt dom sagt mer eller mindre var lögner. Han hade inte skötts ordentligt mm mm.

En lägre handpenningen som hade betalats har jag hela tiden erbjudit att betala tillbaks mot att hästen hade var helt ok.
Enligt en besiktning som gjordes i höstas så var han inte ok.

Här ligger vi nu.

I kontraktet ( som gick ut den 30/9 )så har det skrivits att om dom bryter mot någon av punkterna i kontraktet så skall hästen inte vara kvar hos familjen x.

Ansvarsfrågor enligt fodervärdsavtalet som har massor av punkter om träning, tävling och framför allt att hästen skall åter till mig om dom bryter mot någon punkt i kontraktet. Att familjen skall klinikbesikta och ev stå för kostnader i ett rehabstall om det krävs.

Dom har vridit och vänt på sanningen mer än en gång.
Deras version är att dom betalat handpeningen och sen när dom skulle betala resten så tackade jag nej för att jag ångrat mig. Dom ser sig som ägare på hästen.

Men det får tingsrätten nu avgöra och nu kan vi servera en sanning och dom kommer få svårt att vrida på sanningen. Sen har jag massor av människor i deras närhet som gladeligen kommer berätta allt dom vet. Det finns mer att servera i tingsrätten. Jag är enbart tacksam för att dom finns dessa människor som hintat mig om hur det är.

Kommer hålla er informerade om hur det går.
Annica

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 1 år sedan #21

Hur har det gått? Hänt något nytt?

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 1 år sedan #22

Lite info
Rättvisans kvarnar mal långsamt och jag inväntar tid hos Tingsrätten. Situationen är fruktansvärd eftersom det ändå handlar om ett djur. Skönt är att folk har koll när dom är på tävlingsplatserna när dom är ute och tävlar ( tyvärr ).
Resultaten är allt annat än bra.

LÅNA ALDRIG UT EN HÄST UTAN ATT TA REFERENSER FRÅN TRÄNARE MFL.

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 1 år sedan #23

Kan inte förstå varför det tar sådan tid? Och hur familjen har rätt att behålla din häst under tiden! Den är ju din!

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 1 år sedan #24

Måste hålla med föregående talare. Varför tar det så lång tid?
Har själv varit i tvist med en fodervärd som tyvärr fick lösas i rätten. Gör verkligen din advokat allt den kan göra?
Dags att skapa sida: 0.33 sekunder

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS