onsdag, 22 maj 2013
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig
SE UPP! Det här vill jag varna för!

Har du blivit lurad, råkat ut för något illa eller köpt en produkt som inte motsvarat förväntningarna? Bussigt att du vill dela med dig av sådant som kan bespara andra onödigt lidande eller besvär, men försök i möjligaste mån att undvika personangrepp.

ÄMNE: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 11 månader, 1 vecka sedan #25

Hej
Alla jo det går framåt på många plan. Kan inte berätta allt här men jag ska sammanfatta det sen när den här skitiga äffären är över.

Varför det tagit tid.

Men först så har deras ombud skickat en del hit till mig som jag skickat till mitt ombud. Försökte självklart lösa det utan tingsrätten men det var dead end street. Så beslut togs om att sluta maila fram och åter. Min advokat blev dessvärre krasslig och nu är det inlämnat till Tingsrätten.

Jag kommer att sammanfatta detta när det hela är över.

Detta handlar enbart om rättvisa och om att se till att ingen annan blir blåst. Har man torrt på fötterna så finns det vägar att bevisa det. Men att som jag enbart lita på det någon säger är obra.

Ta lärdom av detta och se till att ha bra referenser från tränare mfl. En tränare är lätt att kolla upp en någon ev fiktiv person som kan säga att att en blivande fodervärd är den bästa.

Har fått något mail där "någon" skrivit att familjen ( hur den nu visste vilka dom var? ) har varit fantastisk med andra hästar.

Tolkar detta mail för vad det är.

Var rädda om era hästar

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 11 månader sedan #26

Berätta gärna hur det går. Hoppas att det löser sig snart!

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 10 månader, 3 veckor sedan #27

Dem har ingen rätt till att ha kvar din häst. Om jag vore du skulle jag åka och hämta hästen på en gång.

Detta är ett fall av psykiskt och fysik misshandel, med tanke på maten, sjukdomarna och att den hade stått inne dagar i rad.

Du kan polis anmäla dem för dem ljög och stämma dem så de får betala dryr för det dem gjorde mot hästen.

Ring djurskydds föreningen på en gång, där ifrån kommer troligen polisen blandas in iallafall.

Lycka till!

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 9 månader, 2 veckor sedan #28

Även om jag har rätt så kallas det för egenmäktigt förfarande om jag "tar lagen i egna händer". Det är vad det blir om jag hämtar min häst, tyvärr. Ridsportförbundet kan inte stoppa ryttaren från att tävla min häst även om jag kan tycka att man som i inom travet kan stoppa en häst om det finns en tvist som i det här fallet.
Vi måste vänta in Tingsrätten och en stämningsansökan är inlämnad.

Att dom fortsätter att tävla en häst som dom inte ägare är en skandal och hur dom tänker förstår jag inte.

Men ser man på start resp resultatlistor så framgår det vem som äger hästen och det är jag.

Låna aldrig ut en häst utan att ha rejäla och referenser för folk kan uppenbarligen ljuga om det mesta.

Återkommer med mer info när jag har det.

Var rädda om era hästar.
Annica

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 9 månader, 2 veckor sedan #29

Ja gör det! Hoppas att det går bra.

Svar till: ATT LÅNA UT HÄST EL SÄLJA PÅ AVBETLANING 9 månader, 2 veckor sedan #30

Anirac skrev:
Det är om mig det hela handlar om!!!!!!!
Som sagt det finns 2 sidor av ett mynt, tilläggas är att det finns veterinärintyg på att hästen är UA. Flertalet av våra tränare, hovslagare, och övriga mycket kunniga inom branschen som har sett hästen under hela tiden och dementerar bestämt det som skrivs ovan.
TS valde att lyssna på elaka tungor (tex f.d hyresgäster) och tror blint på vad dom säger, sen är det heller inte hela sanningen, det som är skrivet.
TS har varit mycket välkommen att komma och hälsa på då vi absolut inte har någonting att dölja

Oavsett hur det ligger till med hästen och alla omständigheter så förstår jag inte att du behåller någon annans häst mot dennes vilja? Jag skulle inte stå ut att göra det en enda dag!
Dags att skapa sida: 2.84 sekunder

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS