torsdag, 20 jun 2013
Välkommen, Gäst
Användarnamn Lösenord: Kom ihåg mig
NYFIKEN! Vad tycker ni andra om det här?

Täcke eller inte vid 15°C och regn? Bom eller bomlös sadel – varför för eller emot? Måste tränaren ha dokumenterad utbildning för att vara bra? Vilken webshop för ridsportsprylar är bäst? Somliga frågor har inga svar, men andra ryttares och hästägares åsikter är väl så värda.

ÄMNE: Hagkamrater eller inte?

Hagkamrater eller inte? 1 år, 8 månader sedan #1

Tycker ni att hästar ska gå ensamma eller tillsammans i hagen? Motivera gärna svaret. Mvh, Paulina
Bilagor:

Svar till: Hagkamrater eller inte? 1 år, 8 månader sedan #2

Hagkamrater! Hästar är flockdjur och ska behandlas därefter.

Svar till: Hagkamrater eller inte? 1 år, 7 månader sedan #3

PaulinaA skrev:
Hagkamrater! Hästar är flockdjur och ska behandlas därefter.

Instämmer!!! Ursäkter som att det kostar för mycket med täcken som går sönder biter inte på mig. Att hästarna leker med varandra är positivt och jag blir bara lycklig av att se min häst få busa och leka.

Tänk bara på att para ihop hästar som trivs med varandra, precis som med människor passar inte alla ihop!

Svar till: Hagkamrater eller inte? 1 år, 7 månader sedan #4

Självklart ska de få sällskap! Har en kompis som stod i ett stall där alla hästar stod ensamma, och de var skadade nästan hela tiden. Medan våra som går i flock på 4-5 hästar i stora gräshagar är nästan aldrig det *peppar peppar*.
Min fyraåring behöver sina lekkamrater, trots att han ser ut som jag vet inte vad för att han och en annan ponny står och gosar och biter varandra hela tiden. Men de tycker det är kul och det är huvudsaken!

Svar till: Hagkamrater eller inte? 1 år, 7 månader sedan #5

Hagkompisar! Men rätt hagkompisar, vi har ofta så begränsade ytor varpå det är svårt att ha hästar som inte gillar varandra i samma hage. I vart fall om man månar om att hästarna inte ska vara skadade.

Men huvudsaken hästen får gå i hage. Tänk på alla hästar som aldrig får gå i hage?!

Svar till: Hagkamrater eller inte? 1 år, 7 månader sedan #6

Jag tycker att man ska sträva efter att ge hästen åtminstone en kamrat, det behöver de. Men det finns omständigheter som gör det svårt ibland. Jag har en mycket lågrangad häst som just nu inte har någon kamrat för han åker på däng av alla. Och då tror jag det är bättre för honom att gå ensam tills dess att vi får in någon som inte går på honom. Men det gör ont i hjärtat.
Dags att skapa sida: 0.50 sekunder

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS

Annons

ANNONS